Veelgestelde vragen Supportmarkt

Jij roept, wij draaien! Weet je het even niet? Neem dan een kijkje bij onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op!

Op zoek naar specifiek support?

Neem dan een kijkje in ons assortiment, grote kans dat wij hebben wat jij zoekt!

Algemeen

Hoe lever ik de gehuurde materialen retour aan jullie?
Je vindt het ook fijn als je schone spullen huurt, toch?

Wij willen je vriendelijk verzoeken om alle verhuurmaterialen schoon en vrij van etensresten en andere verontreinigingen retour te leveren.

Tips:

  • Bistrotafels & bistrostoelen: maak deze veegschoon en ontdaan van etens/drank- en andere resten en daarna indien nodig, schoon met een natte doek voordat je ze, volgens de informatiesticker, opruimt in de karren.
  • Bierbanken & biertafels: maak deze veegschoon en ontdaan van etens/drank- en andere resten en daarna indien nodig, schoon met een natte doek voordat je ze gesorteerd op de dolly stapelt.
  • Hardcups: Als er resten van cocktails of zand in de cups zitten, haal de rommel & zand eruit en spoel ze af voordat ze terug gaan in de krat.

Dit helpt ons om de materialen snel en efficiënt klaar te maken voor de volgende klant.

Bedankt voor je begrip en medewerking!

Hoe vraag ik een offerte aan?
Dit is de leukste vraag uit de hele FAQ! 

Als je dit leest, heb je hoogswaarschijnlijk ook feedback op ons aanvraagsysteem op de site. Die ontvangen we graag en indien deze inhoudelijk te onderbouwen is, willen we je zelfs tegemoet komen bij een eerstvolgende huurmoment van materialen.

Toch ligt het antwoord voor de hand:
Stuur ons je verlanglijstje van producten op via het contactformulier. Communiceer hier direct de hoeveelheden, de gebruiksdagen, en het afleveradres.

Maar je mag natuurlijk ook bellen, gezellig!
Je kan mailen op [email protected], ook goed! 
We zijn beschikbaar via onze socials, dan maken we gelijk kennis.

In alle gevallen ontvang je van ons per mail een officiele offerte. Doordat we deze opmaken en toesturen, is er een controle op de beschikbaarheid van de materialen en haalbaarheid, indien we ergens in de voorraad krap lijken te zitten. We hebben daarom altijd even contact! 

Hoe dan ook; als je bovenstaande tekst hebt doorgelezen en op dit punt bent beland, kunnen we je sowieso vast nog ergens mee helpen!

Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?
Dat weet je niet ten tijde van de aanvraag! Jammer de bammer...

We werken eraan om dit ooit zichtbaar te maken, aan de andere kant supporten we je graag met alternatieven. In die zin is een schap in onze Supportmarkt eigenlijk nooit echt leeg.

Mocht je toch de beschikbaarheid specifiek willen weten, dan krijg je (nadat je de offerteaanvraag hebt verstuurd) van één van onze supporters een offerte toegestuurd. Mocht een product niet beschikbaar zijn op het door jou gekozen moment, bieden wij een alternatief aan dat wel beschikbaar is.

Even bellen/ mailen/ chatten, voordat je een aanvraag doet, mag ook! Dan kijken we even met je mee in onze voorraad.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, dit is zeker mogelijk!

We willen natuurlijk ons assortiment zo goed mogelijk laten aansluiten op de vraag en daarom reserveren we de materialen, nadat je akkoord hebt gegeven op de offerte. We spreken vanaf dat moment over een huurovereenkomst.

Mocht je onverhoopt toch willen annuleren, dan hangen de annuleringskosten af van het moment van annuleren.

Voor deze kosten dien je onderstaand overzicht aan te houden:

  • Niets van de totale huurprijs, indien wordt geannuleerd tot 14 dagen voor de start van de huurperiode;
  • 25% van de totale huurprijs, indien wordt geannuleerd binnen 14 tot 11 dagen voor de start van de huurperiode;
  • 50% van de totale huurprijs, indien wordt geannuleerd binnen 10 tot 6 dagen voor de start van de huurperiode;
  • 75% van de totale huurprijs, indien wordt geannuleerd binnen 5 tot 2 dagen voor de start van de huurperiode;
  • 100% van de totale huurprijs, indien wordt geannuleerd binnen 1 dag of korter voor de start van de huurperiode;

Stel nou dat je iets besteld binnen 2 weken voor de start van je project, dan maken we gewoon een offerte met een verloopmoment hierop. Uiteraard is dit afhankelijk van de beschikbaarheid van de materialen. Als je deze akkoord hebt gegeven en toch nog annuleert, dan dien je daarop nog steeds het bovenstaande annuleringsschema aan te houden. Door je akkoord ontstaat er namelijk een huurovereenkomst. Wij willen voorkomen dat je last minute boekt en dan toch nog annuleert en op deze manier is ons assortiment tot het laatste moment voor vele evenementenmakers beschikbaar.

Mochten er toch nog vragen zijn, stel ze ons gerust. Of neem de tijd en lees in je vrije tijd even onze algemene voorwaarden, is toch leuk...

Wat zijn de bezorgkosten?
Wij minimaliseren het liefst de bezorgkosten, door zoveel mogelijk de verschillende transporten te clusteren. 

Dat resulteert in flexibele planningen waarmee wij ons best doen om de bezorgkosten zo laag mogelijk te houden.

Wanneer je via onze website bestelt, heb je de optie om je eigen tijdvak te kiezen. Dan zorgen wij dat we de spullen komen brengen en halen binnen het door jou gekozen tijdvak.

Heb je geen voorkeur voor bezorg- en/of ophaaltijden? Dan kijken wij of we ritten kunnen combineren en komen we ergens op de door jou gekozen dag. Zo hoeven we zo min mogelijk te rijden, belasten we het milieu dus zo min mogelijk én kunnen we de vervoerskosten zo laag mogelijk houden! Een dag van te voren is de planning rond en kan je informeren hoe laat we langskomen. 

Wij bezorgen eigenlijk overal op aanvraag. Je kan heel snel doorrekenen welke bezorgkosten voor jou van toepassing zijn. De bezorgkosten worden berekend per rit.

Voer daarvoor zoveel mogelijk (wenselijke) informatie in zoals de afleverlocatie, tijdvakken en bezorg- en ophaaldatum, om zo transparant mogelijk de kosten weergegeven te krijgen.

De goederen bezorgen wij gelijkvloers, op de begane grond. Als de goederen (inclusief de bijbehorende transportkarren) niet door de deur passen, leveren we voor de deur af. U bent verantwoordelijk voor een goed bereikbare laad- en losplaats en de aanrijdroute en locatie moeten zich te bevinden op een verharde ondergrond.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust! We supporten je graag.

Wat als ik niet thuis ben als jullie langskomen?
Oeps, niemand thuis... Wat nu?

Als je niet thuis bent tijdens de afgesproken bezorg- of afhaaltijden, zal de chauffeur hoogstwaarschijnlijk telefonisch proberen contact met je op te nemen om de situatie op te lossen. Lukt dit binnen een korte overzienbare tijd dan is er niks aan de hand en zal de chauffeur even blijven wachten.

Lukt het echt niet om snel aanwezig te zijn, dan zal de chauffeur helaas verder moeten met zijn rittenschema en een andere keer, na telefonisch contact, weer langskomen. Voor deze extra rit zullen dan extra transportkosten berekend worden aan je.

Het is natuurlijk altijd het beste om proactief te communiceren met ons als je weet dat je onverwachts niet thuis zult zijn tijdens de bezorg- of afhaalafspraak, dan kunnen we samen kijken wanneer het wel mogelijk is in onze planning om onnodige kosten te voorkomen.

 

Hoe berekenen jullie de huurperiode van de materialen ik wil huren?
Allereerst gaan wij er vanuit dat jij je als klant van Supportmarkt daar niet druk over hoeft te maken, want wij supporten jou hierin.

Stel je hebt een tof feestje gepland op een Zaterdag en de gehuurde spullen worden al op Vrijdag bij jou thuis of op locatie gebracht. Dan kan je rustig alles voorbereiden voor het feest op Zaterdagavond. Aangezien je na het feest niet meteen gaat opruimen doe je dat Zondag overdag.

Wij als Supportmarkt begrijpen dat je dit na het feest rustig wilt doen en staan dan niet meteen op Zondagochtend op de stoep. Maar komen dan Maandag langs zodat jij tijd hebt om alles netjes & compleet weer klaar te zetten voor onze chauffeur. Het aantal dagen dat je het materiaal hebt is dan 4 dagen. Echter je gebruikt het maar op 1 dag, namelijk de Zaterdag.

Onze staffel voor verhuur dagen is als volgt: Staffel x dagprijs

Dus voor je feestje op Zaterdag is de stafel voor de huur 1 x maal de dagprijs, ondanks dat de gehuurde spullen 4 dagen in jouw bezit zijn.

Dat is toch een fijne Support!
Wat zien jullie als schade aan het gehuurde materiaal?
Wij als Supportmarkt zien gebruikssporen en normale slijtage aan de buitenkant van onze materialen niet direct als schade.

Echter, als er door toedoen van jou en / of onzorgvuldig gebruik van het gehuurde product krassen of beschadigingen worden aangetroffen aan de buitenkant of nog erger binnenin, wordt dit wel beschouwd als schade en zullen de kosten hiervoor aan jou worden doorberekend.

Het is belangrijk dat de spullen bij terugkomst in dezelfde staat verkeert of beter ;-), als toen je het bij ons kwam ophalen, of zoals wij het hebben afgeleverd. Mochten de gehuurde materialen gedurende de huurperiode aanzienlijk vuil worden, dan zullen wij ze schoonmaken en de schoonmaakkosten in rekening brengen bij je.

Wij streven ernaar om een eerlijke en transparante benadering te hanteren wat betreft schade en schoonmaakkosten, en wij waarderen jouw zorgvuldige omgang met onze materialen.

Wat te doen bij schade aan de gehuurde materialen?
Foutje bedankt! Kan gebeuren.

Als je schade opmerkt bij het afleveren of meteen na het in gebruik nemen.

  • Wij willen je graag laten weten dat we altijd streven naar de hoogste kwaliteit en zorgvuldigheid bij het controleren van onze producten voordat we deze verhuren. Echter, soms kan het gebeuren dat er iets over het hoofd wordt gezien.
  • Indien je tijdens de gebruiksperiode merkt dat er schade aan het product is die niet door jou is veroorzaakt, verzoeken we je vriendelijk om direct contact met ons op te nemen. Op deze manier kunnen we vaststellen dat de schade niet bij jou is ontstaan en kunnen we samen bekijken hoe wij jou het beste hiermee kunnen supporten.
  • Het is belangrijk voor ons om ervoor te zorgen dat je tevreden bent met onze service en dat je zonder problemen kunt blijven werken met onze producten. We staan klaar om je te helpen en om eventuele zorgen of problemen op te lossen.

Als er schade ontstaat tijdens het gebruik

  • Mocht je tijdens de huurperiode schade aan de apparatuur opmerken die door eigen toedoen en / of onzorgvuldig gebuik zijn ontstaan. neem dan direct contact met ons op.
  • Afhankelijk van je situatie kunnen we verschillende oplossingen aanbieden. In sommige gevallen kunnen we vervangende producten voor je regelen, zodat je zonder onderbreking verder kunt werken.
  • Als het na het gebruik wordt opgemerkt kom dan direct langs of meld het ons, zodat we de schade kunnen inspecteren en een passende oplossing kunnen bespreken.
  • Zodra het product of producten bij ons terug zijn, zullen we een gedetailleerd schaderapport opstellen. De kosten voor de reparatie worden in zijn geheel aan je doorberekend. We streven ernaar om dit proces zo transparant en efficiënt mogelijk te laten verlopen.

 

Product vragen

Hoe lang gaat de accu van een Silent Disco koptelefoon mee?

Een accu van de Silent Disco koptelefoon gaat ongeveer 6 tot 8 uur mee. 
Eigenlijk vrijwel altijd genoeg voor het soort activiteit!
Indien gewens leveren wij opladers mee, zodat je ook tussendoor kan laden bij bijvoorbeeld meerdaagse huur.